Všeobecné obchodné podmienky
pre internetovú stránku elektronického obchodu obalkovo.sk
I. všeobecné ustanovenia
- Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku (ďalej iba „kúpna zmluva”), uzatváranej medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu obalkovo.sk (ďalej len „internetový obchod“) prevádzkovaného obchodníkom, predmetom ktorej je predaj tovaru.
- Obchodník zverejňuje zoznam tovarov, ktoré ponúka na predaj kupujúcemu a umožňuje kupujúcemu tovary objednávať prostredníctvom webstránky internetového obchodu. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú výlučne na nákup v internetovom obchode obchodníka.
- Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky a reklamačný poriadok sú neoddeliteľnou súčasťou akejkoľvek kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu obchodníka, pokiaľ ďalej nie je uvedené inak. V prípade, ak obchodník a kupujúci uzatvoria kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od obchodných podmienok, osobitné ustanovenia kúpnej zmluvy majú vždy prednosť pred obchodnými podmienkami. Kupujúci prostredníctvom tzv. zaškrtávacieho políčka v procese uzatvárania kúpnej zmluvy cez internetový obchod a odoslaním objednávky „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“ potvrdzuje, že v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam, a že s nimi súhlasí a je si vedomý skutočnosti, že obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi ním a obchodníkom.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (ďalej aj ako „spotrebiteľ“), sa vzťahujú tieto predpisy:
- zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 108/2024 z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu a ostatné všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky.
II. vymedzenie pojmov
- Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Obchodník je prevádzkovateľom internetového obchodu obalkovo.sk:
Obchodný názov: Mgr. Slávka Rónová
Sídlo/miesto podnikania: Hlavná 739/281A, 90023 Viničné
Identifikačné číslo (IČO): 37290771
DIČ: 1043835012
IČ DPH: SK1043835012
Zapísaného v Živnostenskom registri vedenom na Okresnom úrade v Pezinku, číslo živnostenského registra č. 107-13856
Kontaktné údaje obchodník:
Zákaznícka linka: tel.: +421 903 427 937
E-mail: info@obalkovo.sk
Korešpondenčná adresa: Papiernictvo Farbička, Hlavná 212/200, 90023 Viničné
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka: Všeobecná úverová banka
Číslo účtu: 2633199151/0200
IBAN: SK2402000000002633199151
BIC(SWIFT): SUBASKBX - Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho.
- Podnikateľ
– je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
– ak uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá všeobecných obchodných podmienok pre podnikateľov. Právne vzťahy prevádzkovateľa s kupujúcim, ktorý je podnikateľ, výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami ani zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami z. č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi. - Tovarom akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
- Službou akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
- Produktom tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
- Online trhom služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
- Prevádzkovateľom online trhu osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
- Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
- Vyššia moc je skutočnosť spočívajúca v mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti.
- Dohľad nad predajom tovaru a poskytovaním služby prepravy tovaru obchodníkom, vrátane predaja prostredníctvom internetového obchodu, vykonáva:
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Adresa: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
III. uzatvorenie kúpnej zmluvy
1. Objednávka sa uskutočňuje prostredníctvom vyplneného a odoslaného formulára nachádzajúceho sa v internetovom obchode obchodníka a považuje sa za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kupujúci si vyberie tovar, ktorý vloží do košíka, stlačí tlačidlo „do košíka“. Následne si vyberie druh dopravy a platby. Nakoniec objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Kupujúci je oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne.
Objednávka kupujúceho musí obsahovať nasledovné údaje
– meno a priezvisko,
– dodacia adresa (ulica, číslo, mesto, PSČ),
– e-mailový a telefonický kontakt,
– jednoznačnú identifikáciu objednávaného tovaru a jeho množstva,
– spôsob úhrady za tovar,
– spôsob prepravy a prevzatia tovaru,
V prípade kupujúceho – podnikateľa aj údaje:
– obchodný názov,
– IČO, DIČ, IČ DPH,
– fakturačnú adresu (ak je iná ako dodacia),
– kontaktnú osobu.
2. Objednávka kupujúceho, ktorá neobsahuje všetky požadované údaje, nie je záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, a obchodník nebude povinný takúto neúplnú objednávku kupujúceho akceptovať. Obchodník môže, nie je však povinný požiadať kupujúceho o doplnenie chýbajúcich údajov v objednávke. E-mailová adresa kupujúceho zadaná v objednávke bude použitá na doručovanie všetkých informácií kupujúcemu a považuje sa za trvanlivý nosič.
3. Kupujúci môže uzatvoriť kúpnu zmluvu s obchodníkom aj prostredníctvom iných prostriedkov diaľkovej komunikácie: telefonická objednávka a e-mailová objednávka.
4. Kupujúci môže zrealizovať objednávku aj prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu obchod@obalkovo.sk, objednávka musí obsahovať meno, priezvisko, dodaciu adresa (ulica, číslo, mesto, PSČ), e-mailový a telefonický kontakt, dátum objedania, jednoznačnú identifikáciu objednávaného tovaru a jeho množstva, spôsob úhrady za tovar, spôsob prepravy a prevzatia tovaru.
5. Kupujúci môže zrealizovať objednávku aj telefonicky, takúto objednávku zosumarizuje obchodník a zašle kupujúcemu na potvrdenie prostredníctvom e-mailu. Objednávku je potrebné zo strany kupujúceho potvrdiť do (7) siedmich dní, inak nebude akceptovaná.
6. Spotrebiteľ výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
7. Po doručení objednávky obchodníkovi bude kupujúcemu na ním uvedenú elektronickú adresu zaslaný e-mail ako „potvrdenie objednávky“, ktorého prílohou sú všeobecné obchodné podmienky. Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy obchodníkom. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, údaje o kúpnej cene tovaru, dodacej lehote, miesto dodania tovaru, údaje o preprave tovaru vrátane ceny prepravy, údaje o spôsobe platby, údaje o obchodníkovi a údaje o kupujúcom, prípadne ďalšie potrebné údaje.
8. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a oboznámil sa so všeobecnými obchodnými podmienkami a ich obsahu porozumel.
9. Kupujúcemu je umožnené prostredníctvom objednávkového procesu sa registrovať do e-shopu t. j. zriadiť si svoj účet. Vo svojom účte si vie pozrieť svoje objednávky, upraviť osobné údaje atď.. Registrácia nie je povinná. Kupujúcemu je umožnené nakupovať aj bez registrácie t. j. zriadením účtu.
IV. práva a povinnosti
1. Práva a povinnosti obchodníka
– poskytnúť všetky informácie v zmysle platných právnych predpisov,
– dodať na základe potvrdenej objednávky obchodníkom kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť a vybaviť na prepravu spôsobom potvrdeným v objednávke,
– tovar musí spĺňať platné právne predpisy,
– odovzdať kupujúcemu všetky doklady a to najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo aj v elektronickej podobe, ktoré sú potrebné na prevzatie a užívanie v zmysle platnej legislatívy (daňový doklad, návody v slovenskom jazyku na montáž, obsluhu, použitie, údržbu, formulár na odstúpenie od zmluvy, záručný list, ak je dohodnutá dlhšia záručná lehota ako je zákonná lehota).
2. Práva obchodníka
– riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar od kupujúceho.
3. Povinnosti kupujúceho
– prevziať zakúpený tovar alebo objednaný tovar,
– zaplatiť kupujúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa platného cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy v dohodnutej lehote vrátane nákladov za dodanie tovaru.
4. Práva kupujúceho
– odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, uplynie po štrnástich (14) dňoch odo dňa, kedy kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu, prevezme tovar alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
– na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a spôsobe a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
V. informácie o tovare, cene a platobné podmienky
1. Internetový obchod slúži na kúpu tovarov. Množstvo, kúpna cena, vlastnosti a ostatné údaje sú uvedené v internetovom obchode obchodníka. Kúpna cena záleží od vybraného druhu tovaru. Cena tovaru je uvedená pri popise a špecifikácii tovaru v náhľade jednotlivého tovaru, po vložení tovaru do košíka je k tejto sume tovaru pripočítaná cena za dopravu a balného. O výške poplatkov je kupujúci informovaný pri jednotlivých krokoch v závislosti od výberu v jednotlivých krokoch uskutočňovania objednávky. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke obchodníka sú konečné. Ceny sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) nakoľko obchodník je jej platcom DPH.
2. Predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
3. Všetky prípadné akciové ceny tovarov uverejnených v internetovom obchode platia iba do uvedeného času alebo do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
4. Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru.
5. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období tridsať (30) dní pred znížením ceny tovaru, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako tridsať (30) dní.
6. Kúpnu cenu za tovar a dopravu (ďalej len „celková cena“) je kupujúci povinný uhradiť jedným zo spôsobov uvedených nižšie.
– na dobierku (platíte priamo kuriérovi/na pošte pri preberaní tovaru, pri tomto spôsobe platby účtujeme k cene objednávky cenu za dobierku, ktorá je zarátaná v cene objednávky). V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
– bezhotovostne prevodom na účet obchodníka (platba na základe platobnej výzvy – vopred). Kúpna cena je splatná do siedmich (7) dní od potvrdenia objednávky. V prípade, ak kupujúci neuhradí objednaný tovar v tejto lehote, obchodník má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho, označiť objednávku za neplatnú a zaniká tým kúpna zmluva. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka. Tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na účet obchodníka.
– platba online kartou cez platobnú bránu,
– platba cez platobný systém.
7. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s legislatívou SR.
8. Obchodník vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu faktúru (daňový doklad), ktorý slúži ako dodací a záručný list.
9. Faktúra (daňový doklad) je zasielaná výhradne elektronicky, v zmysle platnej legislatívy vo formáte PDF, a to do 7 dní po prijatí platby za objednávku. Ak kupujúci požiada o zaslanie faktúry aj v papierovej podobe, bude mu zaslaná dodatočne poštou.
VI. podmienky dodania tovaru
1. V prípade, že je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prebrať tovar pri dodaní.
2. Prevzatie tovaru kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté inak. V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu za vzniknuté náklady na objednanie a dodávku nezaplateného tovaru.
3. Ak nie je ujednané, ako má byť tovar zabalený, obchodník tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará obchodník tovar pre prepravu.
4. Informácia o orientačnej dostupnosti tovaru je uvedená v elektronickom obchode pri každom jednotlivom tovare. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, najviac však do tridsiatich (30) dní od akceptácie objednávky. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok. V prípade, že dané lehoty nie je možné z technických príčin dodať, bude o tom kupujúci bezodkladne informovaný. Kupujúci je informovaný e-mailom o expedovaní tovaru.
5. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia primeranej lehoty, ak obchodník odmietol vec dodať, včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy alebo kupujúci pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný. Kupujúci si môže zvoliť z nasledujúcich spôsobov doručenia tovaru:
a) doručenie tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti DPD
b) doručenie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD a Packeta
c) osobný odber v čase otváracích hodín v predajni Papiernictvo Farbička Viničné
7. Všetky objednávky zasielame na území SR na základe Vami zvoleného variantu a to prostredníctvom:
Cena dopravy – kuriérom (v závislosti od hmotnosti a hodnoty objednávky) 0 – 12 eur
Cena výdajného miesta (v závislosti od hmotnosti) 2,50 – 4,80 eur
Cena dobierky 1,30 eur
8. Cena dodania tovaru je platná na celom území Slovenskej republiky. Pri zasielaní nadrozmerného tovaru alebo dodaní tovaru do zahraničia sa prepravné náklady počítajú individuálne podľa zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenskej republiky. Kupujúci a obchodník si individuálne ceny odsúhlasia prostredníctvom e-mailu.
9. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho obchodníkom. Pokiaľ kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať riadne dodaný tovar prostredníctvom prepravcu alebo kupujúci neprevezme tovar uložený na odbernom mieste (pri osobnom odbere) v lehote 5 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, má obchodník nárok na náhradu vzniknutej škody (napr. nárok na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s doručovaním tovaru, náklady spojené s balným, administratívou objednávky a zároveň si právo účtovať ušlý zisk). Po uplynutí 5 pracovných dní odo dňa, kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
10. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
11. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú kupujúci určil pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve.
12. Pri preberaní tovaru od prepravcu sa kupujúcemu odporúča skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade spozorovania porušeného obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prebrať a postupuje v zmysle bodu 13 tohto článku. Kupujúci svojím podpisom na prepravnom liste potvrdzuje pri prevzatí súčasne aj neporušenosť obalu, kompletnosť a celistvosť obalu.
13. Kupujúci je oprávnený tovar neprevziať/odmietnuť ak zistí, že:
a) obal tovaru je vážne poškodený a možno predpokladať, že došlo aj k poškodeniu vnútorného obsahu alebo,
b) tovar nie je kompletný alebo,
c) tovar, hoci zabalený, zjavne nezodpovedá predmetu kúpnej zmluvy z
d) a podmienky, že uvedie dôvody odmietnutia do preberacieho protokolu.
Kupujúci bezodkladne informuje obchodníka elektronickou správou na adresu pre vybavovanie objednávok reklamacie@obalkovo.sk o zistených nedostatkoch.
14. Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú prepravnou spoločnosťou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúcim. Oneskorené dodanie zásielky neoprávňuje zákazníka k odmietnutiu zásielky alebo požadovanie zľavy za nedodržanie lehoty.
15. Tovar je považovaný za dodaný okamihom, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možnosti prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.
16. Obchodník spolu s tovarom doručí kupujúcemu doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Faktúra je zaslaná kupujúcemu v elektronickej forme e-mailom do 7 dní od obdržania platby.
VII. nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
VIII. UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez uvedenia dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa:
– prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa odseku 2,
– uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
– uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
2. Lehota na odstúpenie od zmluvy, ktorej je predaj tovaru, uplynie po štrnástich (14) dňoch odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme tovar. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
3. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie o práve na odstúpenie od zmluvy (podmienky, lehote a postupe) až dodatočne, najneskôr však do dvanásť (12) mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do štrnásť (14) dní, keď si obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak obchodník neposkytol informácie ani do dvanásť (12) mesiacov, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy do dvanásť (12) mesiacov od uplynutia lehoty podľa ods. 2 tohto článku.
IX. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je tovar, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
3. Spotrebiteľ má právo v rámci štrnásť (14) dňovej lehoty tovar rozbaliť a vyskúšať ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode. Vyskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť obchodníkovi.
4. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote uvedenej § 20 ods. 1 až 3 okrem prípadov uvedených v § 19 ods. 1, ktorej predmetom je:
– dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
– dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
– dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
– dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
– dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
– dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po tridsiatich (30) dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
– vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
– dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
– dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom.
5. Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo uzavretie mimo prevádzkových priestorov obchodníka:
– listinne podobe zaslaním oznámenia na adresu sídla obchodíka alebo
– zaslaním elektronickou správou (e-mail) na elektronickú adresu pre vybavovanie objednávok,
– ústne, ak bola zmluva uzatvorená ústne.
6. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil, to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
7. Odstúpenie od zmluvy obsahuje identifikačné údaje spotrebiteľa, číslo a dátum objednávky, špecifikáciu tovaru, ako i spôsob vrátenia peňažného plnenia. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár.
Adresa pre odstúpenie od zmluvy:
Papiernictvo Farbička, Hlavná 212/200, 900123 Viničné
E-mail pre odstúpenie od zmluvy:
obchod@obalkovo.sk
8. Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si obchodník a spotrebiteľ všetky vzájomne prijaté plnenia. Spotrebiteľ spolu s vráteným tovarom musí predložiť doklad o kúpe tovaru. Spotrebiteľ je povinný tovar, pri ktorom odstupuje od zmluvy, vrátiť obchodníkovi späť nepoužívaný, nepoškodený, kompletný v stave, v akom mu bol dodaný (vrátane príbalového letáku a pod.), a v pôvodnom obale (pokiaľ je to možné, inak zabalený spôsobom obvyklým a potrebným na zachovanie kvality a množstva tovaru).
9. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
10. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
11. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku bude znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
12. Povinnosti obchodníka a spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy sa v plnom rozsahu spravujú § 19 a násl. Zákona.
X. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY UZVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Obchodník je povinný prevziať tovar a vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý prevádzkovateľ ponúka. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri jeho platbe, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Náklady na vrátenie znáša spotrebiteľ.
2. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
3. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom, ktorej je predaj tovaru, obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby predtým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
4. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.
5. Formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí prílohu obchodných podmienok a nachádza sa aj na internetovej stránke elektronického obchodu.
6. Odstúpenie od zmluvy kupujúcim podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
7. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať tovar riadne a včas a to z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, technických príčin alebo v prípadoch, kedy výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušili výrobu, alebo nastala iná závažná zmena alebo z dôvodov vyššej moci. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim, ak sa obchodník a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení alebo inak.
XI. REKLAMAČNÝ PORIADOK (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
1. Reklamačný poriadok sa riadi nasledujúcimi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občianky zákonník“) ako i zákona č. 10/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Spotrebiteľ si môže uplatniť svoje nároky z vady tovaru za podmienok uvedených v reklamačnom poriadku. Reklamačný poriadok je prijatý a zverejnený obchodníkom na internetovej stránke https://obalkovo.sk/reklamacny-poriadok.
3. Uplatnenie nárokov z vady tovaru podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
XII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
2. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk).
4. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na Riešenie sporov online | Európska komisia (https://europa.eu). Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
5. Riešenie sporov niektorých zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať iba spotrebiteľ.
XIII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Obchodník ako prevádzkovateľ bude spracúvať osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu. Obchodník spracúva osobné údaje v zmysle platných právnych predpisov a v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov. Ako obchodník spracúva osobné údaje nájdete v sekcii https://obalkovo.sk/ochrana-osobnych-udajov . Obchodník prehlasuje, že prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov.
XIV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny obchodných podmienok sa považuje za splnenú jej zverejnením na internetovom obchode obchodníka.
2. Obchodník ne/prijal žiadny kódex správania sa.
3. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú napísané v slovenskom jazyku.
4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočnená vo forme e-mailových správ resp. listinných zásielok.
5. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a to do doby plnenia povinností oboch zmluvných strán z nej vyplývajúcich a týchto všeobecných obchodných podmienok.
6. Všetky záväzkové právne vzťahy, ktoré vznikli na základe zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim v nadväznosti na tieto všeobecné obchodné podmienky sa riadia správnym poriadkom SR.
7. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú jej prílohy.
8. Tieto obchodné podmienky sú chránené zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov.
9. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.